Как да се преместим в 4 стъпки

1. Започнете подготовката за преместването веднага
Дори ако имате няколко месеца предизвестие, никога не е твърде рано да започнете да се подготвяте можете да наемете фирма с хамали за преместване. Добре е да направите резервация още веднага като решите да се местите. Това има две предимства: 1) може да хванете цените от предходния сезон и 2) да си гарантирате, че фирмата ще бъде на ваше разположение точно когато ви потрябва. Също така никога не е твърде рано да започне да опаковате. Започнете с дрехите от изминалия сезон, коледната украса, книгите, музиката или други вещи, които не използвате всеки ден. Ако опаковате само по няколко кутии на седмица, процесът ще ви се стори спокоен и организиран, а не бърз и хаотичен, както обикновено се случва в последния момент. Можете да сложите в кутии и малко използваните кухненски посуда, като например комплекти за фондю, тави за печене, скъпи порцеланови сервизи или други джаджи и устройства, които няма да ви липсват за няколко месеца, ако стоят опаковани, готови за местенето. Ако искате да организирате разпродажба на стари вещи в двора си или да дарите нещо за благотворителност, ще имате достатъчно време да го планирате внимателно. С тази ранна подготовка почти сигурно ще избегнете лудото тъпкане на вещи по кашоните в последната минута.

2. Бъдете организирани.
Преместването няма да ви се стори толкова объркващо и сложно, ако всички документи и списъци се пазят подредени на лесно и удобно за вас място. Поставете всички оферти, размери, описи и всякаква друга информация в една папка или класьор, за да ви бъдат под ръка. По време на моето преместване, в моята папка имах контактите на хамалите, информация за колата под наем, домакинските описи, разписки и други важни документи. Без значение, къде ходех и с кого говорех, бях спокоен, защото носех със себе си цялата информация, от която имах нужда.

3. Сложете етикети на всички кутии.
Освен стандартните "кухня", "спалня" или "таван", отделете време да направите подробни описи на съдържанието на всяка кутия и го залепете върху всяка една. Така ще ви бъде много по-лесно, когато разопаковате, защото ще знаете точно кои кутии да отворите първо и ще можете да намирате нещата си бързо, без да се налага да разровите всички, за да откриете това, което търсите. Направете копие на описа за себе си и ако някоя кутия изчезне, веднага ще разберете какво е съдържанието й.

4. Не очаквайте всичко да мине перфектно.
Дори и при най-добрите планове и при най-стриктната организация могат да възникнат усложнения. Може хамалите да закъснеят или да завали проливен дъжд, както и още хиляди неща, които да объркат плановете ви.

Запазете контрол и не се паникьосвайте дори, ако не всичко да върви точно, както сте го планирали.